Voordelen van bakkerij software voor ondernemers
01 mei 2019 

Voordelen van bakkerij software voor ondernemers

Het kan soms lastig zijn om de juiste bakkerij software te kiezen voor een ondernemer. Er zijn tegenwoordig zo veel mogelijkheden op het gebied van kassasystemen, software en automatisering. Het is belangrijk om de keuze voor bakkerij software te maken op basis van de wensen van een onderneming. R&H Kassasystemen heeft de laatste jaren veel gesprekken gevoerd met ondernemers uit de bakkerijbranche. Op basis van deze gesprekken hebben wij een nieuwe complete bakkerij software laten ontwikkelen.

Natuurlijk hadden we al het R&H CASPos kassasysteem met veel functionaliteiten die essentieel zijn voor een bakkerij. Zo was het al mogelijk om te werken met de volgende functionaliteiten:

  • Afrekenen
  • Product Registratie
  • Bon Parkeren
  • Contactloos betalen
  • Diverse kortingen
  • Facturatie
  • Wegen aan het Kassasysteem
  • Spaarsysteem
  • Correcties
  • Kassa Historie
  • Artikelmanagement
  • Actiebeheer
  • Omzetrapportages
  • Personeelsmanagement
  • Voorraadbeheer
  • Kasopmaak

De volgende wensen hebben wij verwerkt in de nieuwe bakkerij software:

  1. Klantbestellingen
  2. Dagelijkse Bestellingen
  3. Productielijsten
  4. Etikettering
  5. Webshop Export

Klantbestellingen

Klantbestellingen kunnen worden ingevoerd op het R&H CASPos kassasysteem. Hierbij is het mogelijk dat vaste klanten als debiteur in het kassasysteem worden opgeroepen. Als een klant niet als debiteur in het kassasysteem aanwezig is dan kan deze eenmalig aangemaakt worden. Alle aankopen worden geregistreerd in het kassasysteem en vervolgens kunt u een datum invoeren wanneer de bestelling gereed moet zijn. Het is ook mogelijk om opmerkingen aan de bestelling toe te voegen, zoals “van harte gefeliciteerd” voor op een slagroomtaart.

Aan het einde van de bestelling geeft u aan of de bestelling afgehaald of bezorgd moet worden. Indien wenselijk kunt u ook nog aangeven of de bestelling al is afgerekend of juist afgerekend wordt bij het ophalen van de bestelling.

Dagelijkse Bestellingen

Heeft u klanten die op vaste dagen bestellingen afnemen in de bakkerij? Met de R&H bakkerij software kunnen deze worden ingesteld en zullen ook automatisch op de productielijst verschijnen. Het is ook nog mogelijk om hier een van/tot datum aan mee te geven i.v.m. eventuele afwijkingen, zoals bijvoorbeeld vakantieweken.

Bakkerij software kassasysteem

Productielijsten

De bestellingen zullen in de bakkerij software voor de medewerker direct zichtbaar zijn na het aanslaan op het kassasysteem, zodat de bakkers weten welke bestellingen ze moet gaan produceren. De productielijst kan op A4 papier worden uitgeprint in categorieën die de bakkers zelf in kunnen stellen.

Nadat de productielijst gereed is gemaakt kan deze als gereed worden gemeld. Vervolgens kan er een paklijst worden uitgeprint gesorteerd op individuele klantbestellingen, zodat de bestellingen eenvoudig door het personeel in de winkel(s) bij elkaar verzameld kunnen worden. Tevens is het mogelijk om per bestelling een etiket uit te printen die op de bestelling geplakt kan worden.

Etikettering

Het R&H CASPos kassasysteem heeft de mogelijkheid om producten voor te verpakken. Middels een druk op de knop is het mogelijk om bijvoorbeeld 50 etiketten te printen, voorzien van omschrijving, barcode, ingrediënten, allergenen, verpakkingsdatum, THT en verkoopprijs. Ook is het mogelijk om het logo van uw onderneming mee te printen op het etiket.

Bakkerij kassasysteem software

Bakkerij Software – webshop Export

Indien u in het bezit bent van een webshop dan is het mogelijk om in de R&H CASMan software, waarmee u de R&H CASPos kassasystemen aanstuurt, optioneel een export van alle nieuwe artikelen en prijswijzigingen te uploaden. Het is mogelijk om hier ook een foto aan toe te kennen zodat uw website dit 1-op-1 kan overnemen. Hiermee is uw webshop altijd voorzien van het actuele artikelbestand en dit bespaart u als ondernemer natuurlijk heel veel tijd.

Het is ook mogelijk om slechts een deel van het complete artikelbestand binnen de bakkerij te exporteren naar de webshop. Dit is eenvoudig te realiseren door de artikelen te selecteren die ook op de webshop moeten komen te staan.

Vraag een demonstratie aan

Voor vragen, informatie, demonstraties of offerte aanvragen zijn wij bereikbaar via onderstaande contactmogelijkheden. Wij geven graag een demonstratie van al onze mogelijkheden voor uw onderneming. Dit kan bij u op locatie, maar ook bij één van onze vestigingen in Geldermalsen of Rijssen. Maak gerust een vrijblijvende afspraak!

De Ridder & Den Hertog
info@renh.nl

Geldermalsen: +31 (0)418 – 59 12 45
Rijssen: +31 (0)548 – 51 54 15

contact button

Over de schrijver
Elke dag werk ik met veel passie aan de marketing van R&H. Ook hou ik mij bezig met het realiseren van professionele webshops voor onze relaties.