De laatste jaren spelen kassasystemen een steeds grotere rol binnen de automatisering van vele ondernemingen binnen de food- en retail sector. Buiten het registreren van producten en het afrekenen van producten, zijn er vele andere factoren waar u rekening mee kunt houden in uw zoektocht naar een nieuw kassasysteem.
Dagelijks krijgen wij diverse vragen van (startende) ondernemers die op zoek zijn naar een nieuw kassasysteem. Wij adviseren graag per telefoon, per e-mail, in één van onze showrooms of we gaan naar de ondernemer toe.
De 10 vragen die vaak naar voren komen in een adviesgesprek behandelen we in dit artikel!
TIP! Een kassa kopen? Laat u goed informeren over de kassa software én de hardware van het kassasysteem.
1. Waar ga ik het kassasysteem voor gebruiken?
Waar wilt u het kassasysteem voor gaan gebruiken? Gaat u producten scannen met een barcodescanner, producten aanslaan op het touchscreen kassascherm of een combinatie van beide? U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een weegplateau te koppelen aan het kassasysteem.
Veel ondernemers willen graag factureren via het kassasysteem. Dit moet natuurlijk gekoppeld worden met de back-office software zodat het hele proces geautomatiseerd is. Op deze manier kunnen facturen, bezorgbonnen en/of pakbonnen direct via het kassasysteem geprint worden. Ook kunnen deze formulieren als pdf bestand via e-mail verstuurd worden.
Een koppeling tussen de kassa en een weegplateau wordt vaak gekozen door ondernemers die met verse (weeg)producten werken. Zo kunt u direct wegen en aanslaan via het kassasysteem. Ook kan er dan gewerkt worden met een labelprinter om te etiketteren.
Er zijn nog veel meer functionaliteiten en mogelijkheden op het gebied van kassasystemen. Neem gerust contact met ons op voor vrijblijvende informatie.
2. Welke functies ga ik gebruiken?
Het registreren van producten, omzetrapportages, producten scannen en pinnen. Dit zijn voorbeelden van veel gebruikte functionaliteiten op een kassasysteem. Onze kassa software is altijd in beweging op het gebied van functionaliteiten en updates. Aan de hand van uw wensen stellen wij een kassasysteem samen die perfect aansluit op de behoefte vanuit uw onderneming.
Veel gebruikte functionaliteiten:
- Afrekenfuncties
- Registreren van producten
- Parkeren van bonnen
- Diverse kortingen
- Factureren
- Wegen aan het kassasysteem
- Spaarsystemen
- Klantenkaarten
- Correctie functies
- Etiketteren (van versproducten)
- Elektronisch journaal (kassa historie)
Natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden met het CASpos kassasysteem. Wij adviseren u graag in een vrijblijvend gesprek over alle mogelijkheden voor uw onderneming. Neem contact op met onze adviseurs voor vrijblijvende informatie.
3. De plek van het kassasysteem
De positie van het kassasysteem is een belangrijk punt bij de keuze van het systeem. Wat betreft kassa software maakt het niet heel erg veel uit, maar op het gebied van hardware is dit een essentieel punt.
Moet het kassasysteem ingebouwd worden in een check-out met loopband of in een ander kassameubel? Op een toonbank of opgehangen aan de muur? Ook is het mogelijk dat het kassasysteem gemonteerd moet worden in een marktkraam!
Gezien onze ervaring bij het plaatsen van kassasystemen op de meest uiteenlopende plekken, kunnen wij u hier zeer zeker over adviseren!
4. Welke randapparatuur heb ik nodig?
Welke apparaten wilt u naast het kassascherm gaan gebruiken? Dit komt natuurlijk samen met de functionaliteiten die u wilt gaan gebruiken. Wilt u producten scannen dan heeft u een barcodescanner nodig. Wilt u facturen uitprinten dan heeft u een printer nodig.
De meest gebruikte apparaten zijn:
- Een bonprinter
- Een labelprinter
- Overige printers
- Een barcodescanner
- Een geldlade
- Een klantendisplay
- Een weegplateau
- Een valsgeldchecker
- Een geldtelmachine
- Een geldkluis
Op de accessoires pagina vindt u een impressie van de randapparatuur die wij bieden. Liever gelijk advies over alle mogelijkheden? Neem gerust contact op met onze adviseurs.
5. Kassa software front-office
De kassa software die u front-office gaat gebruiken, is de software van het kassasysteem zelf. Deze software wordt grotendeels bepaald door de functionaliteiten van de kassa software. Het is dan ook niet voor niets de spil binnen uw bedrijfsautomatisering.
Het is aan te raden om u goed te laten adviseren door de leverancier van het kassasysteem. Niet alleen inhoudelijk op functionaliteiten, maar ook wat het systeem kan betekenen voor uw bedrijf. U kunt hierbij denken aan de diverse marketingtools van het kassasysteem.
CASpos biedt een enorm uitgebreide kassa software voor uw bedrijf!
6. Kassa software back-office
Naast de CASpos front-office software bieden wij de CASman back-office software aan. Vanuit deze software worden onder anderen de kassasystemen aangestuurd. Ook biedt deze software uitgebreide functies op het gebied van winkelmanagement, financieel management en marketing.
Deze software is te gebruiken voor één filiaal, maar is zeker ook geschikt om meerdere filialen te controleren en beheren. Vanuit één locatie beheert u dus alle kassasystemen van meerdere filialen.
Overzicht van mogelijkheden met de CASman software:
- Artikelbestand management
- Etiketten, schapkaarten en labels creëren en printen
- Financiële gegevens beheren en controleren
- Artikelen, artikelgroepen en afdelingen controleren en beheren
- Een complete bestelmodule
- Voorraadbeheer
- (geautomatiseerde) Facturatiemodule met diverse export mogelijkheden
- Marketingtools op het gebied van acties en mix-match acties.
- Personeelsmanagement
- Kasopmaak voor uw munt- en briefgeld
- Diverse exportmogelijkheden met boekhoudpakketten en webshops
Graag laten wij alle mogelijkheden van onze kassa software aan uw zien in een persoonlijke demonstratie. Dit kan op één van onze locaties, maar natuurlijk ook op een locatie naar wens.
Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.
7. Bieden jullie ook een kassasysteem voor mijn branche?
Binnen elke branche spelen er andere wensen wat betreft kassasystemen. Toch zijn 80% van de functionaliteiten bijna identiek binnen elke branche.
Wanneer u op zoek gaat naar een geschikt kassasysteem voor onderneming is het aan te raden om referenties binnen uw branche te vragen.
De Ridder & Den Hertog is een breed georiënteerd bedrijf, maar biedt per branche toch een kassasysteem met specifieke functies. Dankzij de jarenlange ervaring van het bedrijf hebben wij ervaring in verschillende branches.
Branches waar wij o.a. actief zijn:
- Bakkers
- Bloemisten
- IJzerhandelaren
- Kaasspeciaalzaken
- Marktkramen
- Recreatieparken
- Slagerijen
- Slijterijen
- Sportclubs
- Supermarkten
- Versspeciaalzaken
Naast bovenstaande branches zijn wij actief in nog veel meer branches. Vraag gerust om een passend advies en/of referenties bij onze adviseurs.
8. Welke servicemogelijkheden biedt de aanbieder van mijn kassasysteem?
Naast de hardware en de software van het kassasysteem is service een belangrijk aspect in de keuze naar een geschikte leverancier.
Snelle serviceverlening is belangrijk bij vragen, storingen en/of beschadigingen van het systeem. Kunt u altijd bellen naar een servicenummer? Komt de monteur 7 dagen in de week bij u langs? Erg belangrijke vragen die u alvast kunt stellen bij een leverancier!
De Ridder & Den Hertog biedt uitgebreide servicemogelijkheden. Wij snappen dat dit erg belangrijk is! 7 dagen in de week zijn wij bereikbaar om de service te verlenen die u wenst.
9. Hoe zit het met de cursus/uitleg van het kassasysteem?
U hebt gekozen voor een kassasysteem. Zowel de kassa software als de hardware zijn geschikt voor uw onderneming. Nu is het belangrijk dat u ( en uw personeel) een goede uitleg krijgen van het complete systeem.
Natuurlijk komen in het adviesgesprek al een heel aantal zaken naar boven wat betreft functionaliteiten. U heeft als het goed is heeft u al een aardige indruk van de werking van het kassasysteem.
De Ridder & Den Hertog biedt echter nog een complete cursus van onze kassasystemen. Soms gebeurd dit bij u op locatie, maar in veel gevallen nodigen wij u uit op één van onze cursuslocaties. Mocht u na deze cursus nog vragen hebben dan zijn wij natuurlijk altijd telefonisch te bereiken.
10. Hoe is mijn gevoel bij de leverancier van het kassasysteem?
Het laatste, maar misschien wel het belangrijkste punt! Heeft u een goed gevoel bij de leverancier van het kassasysteem? Bent u correct geholpen aan de telefoon? Was het adviesgesprek een fijn gesprek? Was de uitleg van de verschillende mogelijkheden duidelijk? Werd er met u en uw bedrijf meegedacht?
Wanneer u een kassasysteem aan wilt schaffen dan gaat u vaak een langdurige relatie aan met de leverancier van het kassasysteem. Uw adviseur zal in de komende jaren uw aanspreekpunt blijven wanneer u contact zoekt met De Ridder & Den Hertog.
Het contact met de adviseur, de uitstraling van het bedrijf en het gevoel met het product zijn hele belangrijke zaken in uw zoektocht naar uw ideale kassasysteem!
Bent u geïnteresseerd in onze Kassasystemen?
Wij denken graag met u mee wanneer u op zoek bent naar een geschikt kassasysteem. Neem contact met ons op voor vrijblijvende informatie.
Wij kunnen u ook een demonstratie geven van alle mogelijkheden. Dit kan op onze locaties in Geldermalsen en Rijssen, maar wij komen ook graag bij u langs voor een demonstratie.
De Ridder & Den Hertog
info@ridderenhertog.nl
Geldermalsen: +31 (0)418 – 59 12 45
Rijssen: +31 (0)548 51 54 15