Betaalsystemen zijn essentieel voor een actieve onderneming. Zeker binnen de retail, horeca en levensmiddelenbranche is een efficiënt betaalsysteem niet meer weg te denken. Momenteel zijn er zo veel mogelijkheden op het gebied van betaalsystemen dat het voor veel ondernemers moeilijk is om de juiste keuze te maken. Wij zetten de mogelijkheden op een rij!
Het meest geschikte betaalsysteem is voor elke onderneming verschillend. Als ondernemer is het daarom van belang dat je je goed laat informeren over alle mogelijkheden. Dit kan door informatie te zoeken via internet, andere ondernemers te vragen naar hun ervaringen of door contact op te nemen met een aantal leveranciers van betaalsystemen.
Een grote trend is momenteel de mogelijkheid van contactloos betalen. Deze technologie zorgt voor een snellere en gemakkelijkere afhandeling van transacties binnen een onderneming.
Wij onderscheiden 4 verschillende mogelijkheden
- Complete betaalsystemen
- Losse betaalsystemen
- Mobiele betaalsystemen
- Online betaalsystemen
Complete betaalsystemen
We spreken van een compleet betaalsysteem wanneer er een koppeling bestaat tussen verschillende terminals. Zo is het mogelijk om kassasystemen te koppelen met (mobiele) pinapparaten. Dit is alleen mogelijk bij kassasystemen die een pinkoppeling ondersteunen.
TIP! Wilt u een kassa kopen? Laat u goed informeren over de diverse mogelijkheden op het gebied van betalingen.
Ook is het mogelijk om horeca handhelds te koppelen met een kassasysteem, die weer gekoppeld is met een pinapparaat. Als het gaat over pinapparatuur in Nederland, zijn CCV en ATOS Worldline twee bekende en betrouwbare partijen.
Door het koppelen van diverse terminals automatiseren we een groot aantal handelingen. Dit zorgt voor een snellere verwerking van betalingen én het voorkomt menselijke fouten van personeel.
Losse betaalsystemen
Losse betaalsystemen zijn betaalterminals zonder een koppeling of synchronisatie met elkaar. Vaak wordt voor deze oplossing gekozen om kosten te besparen, of omdat het kassasysteem geen mogelijkheid heeft voor een pinkoppeling.
Bij een los betaalsysteem wordt het pinapparaat niet gekoppeld met het kassasysteem. Het nadeel hiervan is dat een aantal handelingen dubbel gedaan moeten worden. Er kan echter wel de keuze gemaakt worden voor een voordeliger kassasysteem zonder pinkoppeling.
Mobiele betaalsystemen
Onder mobiele betaalsystemen verstaan we mobiele pinapparaten, horeca handhelds en mobiele betaalapps.
Een mobiel pinapparaat is een pinapparaat die kan werken zonder een vaste kabel. De verbinding met dit pinapparaat wordt tot stand gebracht via een draadloze verbinding.
Horeca handhelds zijn touchscreen apparaten waar bestellingen mee opgenomen worden binnen de horeca. Deze Horeca handhelds zijn eigenlijk een soort draagbare kassasystemen en daardoor kan er mee afgerekend worden.
Een andere mogelijkheid is het gebruik van mobiele betaalapps voor op een mobiele telefoon. Er komen steeds meer aanbieders van mobiele betaalapps op de markt, maar deze zijn lang niet allemaal even betrouwbaar.
Online betaalsystemen
Online betaalsystemen zijn de mogelijkheden voor het afrekenen binnen een webshop. De belangrijkste betaalmethoden bij Nederlandse webshops zijn via Ideal, Paypal, Creditcard en overboeking.
Bedrijven die deze losse betaalmogelijkheden aanbieden onder één programma noemen we payment service providers. Bekende spelers op de markt zijn Docdata, Mollie, Pay.nl en Buckaroo. Naast deze partijen zijn er alleen in Nederland al nog tientallen andere bedrijven die deze diensten aanbieden.
Om tot het juiste online betaalsysteem te komen voor je webshop is het verstandig om de mogelijkheden en kosten van verschillende partijen tegenover elkaar te zetten.
Kassasysteem koppelingen
Het koppelen van een kassasysteem met een pinapparaat is een stukje automatisering dat veel voordelen kan bieden. Veel ondernemers uit het klantenbestand van De Ridder & Den Hertog kiezen dan ook voor deze oplossing.
De voordelen van een koppeling tussen kassasysteem en pinapparaat zijn:
- De wachttijd bij de kassa wordt minder
- Snellere transactie aan de kassa
- Voorkomen van kasverschillen
- Minder fouten door het personeel
Het R&H CASPos kassasysteem biedt een compleet kassasysteem inclusief een pinkoppeling. Natuurlijk zijn er nog veel meer functionaliteiten en mogelijkheden. Het voordeel van het R&H CASPos kassasysteem is de modulaire opbouw zodat het kassasysteem perfect aansluit bij de wensen van een onderneming.
De meest voorkomende functionaliteiten zijn:
- Afrekenfuncties
- Product Registratie
- Barcodes scannen
- Bon Parkeren
- Kortingen
- Marketing mogelijkheden
- Facturatie
- Wegen aan het Kassasysteem
- Spaarsysteem
- Correcties
- Etikettering (van versproducten)
- Kassa Historie
- Voorraadbeheer
Vraag nu een vrijblijvende demonstratie aan om alle mogelijkheden te ontdekken van het R&H CASPos kassasysteem
Betaalsystemen voor verschillende ondernemingen
De Ridder & Den Hertog heeft een groot klantenbestand met diverse ondernemingen. Door de jarenlange ervaring op het gebied van kassasystemen, weegschalen en winkelautomatisering weten we wat er speelt bij ondernemingen uit verschillende branches.
Een greep uit de ondernemingen die wij regelmatig mogen voorzien van onze producten:
- AGF speciaalzaken
- Bakkerijen
- Bloemisten
- Horeca
- Kaasspeciaalzaken
- Recreatieparken (campingwinkels)
- Slagerijen
- Slijterijen
- Sportclubs
- Supermarkten
- Versspeciaalzaken
- Visspeciaalzaken
Naast bovenstaande branches hebben wij diverse andere ondernemingen kunnen voorzien van de juiste producten. Neem gerust contact met ons op voor vragen, advies en/of een vrijblijvende demonstratie.
Betaalsystemen en servicemogelijkheden
Bij de keuze van een geschikt betaalsysteem voor een onderneming zijn de servicemogelijkheden vaak een onderbelicht punt. Service is juist één van de belangrijkste punten in deze keuze!
- Wat kan de leverancier van het betaalsysteem betekenen wanneer het systeem uitvalt en de hele winkel vol staat met klanten?
- Hoe zit het met regelmatige updates?
- Kan ik een helpdesk bellen als ik met dringende vragen zit?
- Krijg ik een opleiding/cursus bij aanschaf van het betaalsysteem?
- Word ik op de hoogte gehouden van belangrijk nieuws?
Dit zijn een aantal belangrijke vragen om te stellen vóór de keuze van een nieuw betaalsysteem. Wij adviseren hier dan ook goed rekening mee te houden.
De Ridder & Den Hertog biedt de volgende servicemogelijkheden:
- 365 dagen per jaar helpdesk
- 365 dagen per jaar storingsmonteurs
- Binnendienst- en buitendienst medewerkers
- Uitgebreide cursusmogelijkheden
- Professioneel advies en demonstraties
- Jaarlijks onderhoud aan apparatuur
- Software updates
- Nieuwsbrieven
- Aftersales onderzoeken
Meer informatie, advies of een demonstratie?
Wij denken graag met u mee wanneer u op zoek bent naar een geschikt betaalsysteem. Neem contact met ons op voor vrijblijvende informatie.
Wij kunnen u ook een demonstratie geven van alle mogelijkheden. Dit kan op onze locaties in Geldermalsen en Rijssen, maar wij komen ook graag bij u langs voor een demonstratie.
De Ridder & Den Hertog
info@ridderenhertog.nl
Geldermalsen: +31 (0)418 – 59 12 45
Rijssen: +31 (0)548 51 54 15