Cookies

Page content

5 voordelen van een loyaliteitsprogramma voor winkeliers

5 voordelen van een loyaliteitsprogramma voor winkeliers

Dankzij het loyaliteitsprogramma ‘meer HEMA’ behaalde HEMA vanaf 2017 in krap 6 maanden tijd een omzetstijging van maar liefst 11 procent! Spaarders die gebruik maken van de spaarkaarten en mobiele app geven 44 procent meer uit dan klanten die (nog) niet deelnemen. Ook heeft HEMA al 56 duizend extra klanten mogen verwelkomen dankzij het nieuwe loyaliteitsprogramma.

Bovenstaande cijfers werden gepresenteerd door HEMA’s CMO Adriana Hoppenbrouwer tijdens Digital Marketing Live!. Het loyaliteitsprogramma wordt gezien als een verlengstuk van het merk HEMA.

Helemaal top natuurlijk dat HEMA deze resultaten behaalt met hun loyaliteitsprogramma, maar dit is natuurlijk niet geschikt voor de kleine ondernemer!?

JUIST WEL!

Het is in 2017 zelfs makkelijker en voordeliger dan ooit om een eigen loyaliteitsprogramma, met klantenkaarten en mobiele app, te realiseren voor een MKB ondernemer.

De volgende vragen zullen we hier behandelen:

  • Wat zijn de voordelen van een loyaliteitsprogramma?
  • Hoe werkt het precies?
  • Hoe werkt dit met het kassasysteem?
  • Waar kan ik meer informatie verkrijgen?
  • Kan ik een demonstratie krijgen?

Gerabo klantenkaart spaarprogramma app

Wat zijn de voordelen van een loyaliteitsprogramma voor mijn onderneming?

  1. Actieve klantenbinding
  2. Realiseren van meer omzet
  3. Meer contact met de klanten
  4. Gratis mond-tot-mond reclame
  5. Weinig arbeid, veel effect!

Actieve klantenbinding

Doordat de klant de mogelijkheid heeft om punten te sparen bij besteding van een x-bedrag, en deze in kan wisselen voor bepaalde beloningen, zal de klant eerder terugkeren naar uw winkel. Dat is geen hogere wiskunde!

Ook blijkt een consument minder waarde te hechten aan kleine prijsverschillen bij concurrenten wanneer hij bij uw onderneming punten kan sparen.

Het loyaliteitsprogramma werkt in principe als een directe beloning voor trouwe klanten.

Realiseren van meer omzet

Uit ervaring van ondernemers die al werken met een loyaliteitsprogramma kunnen we opmaken dat de gemiddelde besteding per klant gaat stijgen.

Klanten komen vaker terug, doen meer aankopen, en zullen extra aankopen gaan doen om punten te sparen.

Meer contact met de klanten

Wanneer u gaat werken met een loyaliteitsprogramma zal u meer in contact komen met uw klanten. Klanten zullen vragen hebben over het spaarprogramma, de beloningen en de nieuwe acties.

Regelmatig kunt u nieuwe beloningen en spaaracties introduceren voor uw onderneming. U kunt uw klanten hier dan ook weer van op de hoogte houden.

Gratis mond-tot-mond reclame

Consumenten houden van sparen… Nederlanders houden van sparen! Uw klanten zullen het leuk gaan vinden om een cadeautje te krijgen. Uw klanten zullen dit dan ook door gaan vertellen aan gezinsleden, familie, vrienden en de kennissenkring.

Dit is een vorm van gratis reclame voor uw onderneming! Een mooi neveneffect van een loyaliteitsprogramma binnen uw onderneming.

Weinig werk, veel effect!

Een professioneel loyaliteitsprogramma kost weinig tijd en moeite voor een ondernemer. De gepersonaliseerde klantenkaarten, mobiele app, inlogomgeving voor klanten, inlogomgeving voor ondernemers, website en kassasysteem-koppeling worden verzorgd door de aanbieder van het loyaliteitsprogramma.

U als ondernemer hoeft in principe alleen de voorwaarden van het loyaliteitsprogramma in te stellen voor uw klanten.

… en uw klanten informeren natuurlijk!

Gerabo klantenkaarten en mobiele app

Gerabo biedt een betaalbaar en professioneel loyaliteitsprogramma voor MKB ondernemers. Het loyaliteitsprogramma van Gerabo is een complete oplossing met klantenkaarten, mobiele app en online inlogomgeving.

Als ondernemer ben je vrij om alle voorwaarden van het loyaliteitsprogramma te bepalen. Zo kan je oa. de verdeling van spaarpunten instellen en de bijbehorende beloningen.

Meer informatie over Gerabo

Mogelijkheden Gerabo loyaliteitsprogramma

Werking van het Gerabo loyaliteitsprogramma in 10 stappen

  1. Ondernemer doorloopt alle instellingen via de website van Gerabo.
  2. Ondernemer informeert de klant over de klantenkaarten, mobiele app en website.
  3. Klant neemt klantenkaart aan en/of download de mobiele app.
  4. Klant maakt een account aan op de website van Gerabo.
  5. Verkoop van producten in de winkel.
  6. Het R&H CASPos kassasysteem scant de klantenkaart of mobiele app en voegt spaarpunten toe.
  7. Klant kijk op de website waar hij voor kan sparen.
  8. Bij behalen van een x-aantal spaarpunten komt de klant een cadeautje ophalen.
  9. De klant scant de klantenkaart en/of mobiele app
  10. Het benodigde aantal spaarpunten wordt van het account van de klant gehaald.

CASPos kassasysteem

Koppelen met kassasystemen

Veel ondernemers die gebruik willen maken van een loyaliteitsprogramma denken niet na over de koppeling met het kassasysteem. Toch is dit een belangrijk onderdeel, omdat automatisering veel tijd bespaard en fouten kan voorkomen.

TIP! Wilt u een kassa kopen? Laat u goed informeren over alle mogelijkheden voor uw onderneming.

Het R&H CASPos kassasysteem is geschikt voor een koppeling met het Gerabo loyaliteitsprogramma. Door deze koppeling worden spaarpunten automatisch bijgehouden via de klantenkaart en/of mobiele app van de klant.

De meest voorkomende functionaliteiten van het R&H CASPos kassasysteem zijn:

  • Afrekenfuncties
  • Product Registratie
  • Barcodes scannen
  • Bon Parkeren
  • Kortingen
  • Marketing mogelijkheden
  • Facturatie
  • Wegen aan het Kassasysteem
  • Spaarsysteem
  • Correcties
  • Etikettering (van versproducten)
  • Kassa Historie
  • Voorraadbeheer

Ik wil graag meer informatie over het R&H CASPos kassasysteem

Wilt u graag vrijblijvend advies?

Wij denken graag met u mee wanneer u op zoek bent naar een loyaliteitsprogramma en/of kassasysteem. Neem contact met ons op voor vrijblijvende informatie.

Wij kunnen u ook een demonstratie geven van alle mogelijkheden. Dit kan op onze locaties in Geldermalsen en Rijssen, maar wij komen ook graag bij u langs.

De Ridder & Den Hertog
info@ridderenhertog.nl

Geldermalsen: +31 (0)418 – 59 12 45
Rijssen: +31 (0)548 51 54 15

contact button